10 lat Polski w UE – jak zorganizować ciekawe Dni Otwarte?

Home/Biznes Firma/10 lat Polski w UE – jak zorganizować ciekawe Dni Otwarte?

Dziesięciolecie obecności Polski w strukturach Unii Europejskiej było okazją do wielu podsumowań, natomiast dodatkową atrakcję stanowiły organizowane w poszczególnych miastach i miejscowościach pikniki, pokazy, koncerty, a także inne formy świętowania jubileuszu. Firmy oraz instytucje, które skorzystały wcześniej z dotacji unijnych zapraszały do swoich wnętrz albo organizowały imprezy plenerowe. Obchody wstąpienia Polski do Unii świętowano jednak nie tylko w 2014 roku. Również w poprzednich i następnych latach można było liczyć na wiele atrakcji.

Beneficjenci funduszy europejskich, czyli sprawdź się w roli organizatora

W ramach Dni Otwartych Funduszy Europejskich można zaprezentować własną firmę lub wybraną gałąź jej działalności, jeżeli była dofinansowana z określonego programu dotacji. Ważne, aby zgłosić się odpowiednio wcześniej poprzez formularz online do Ministerstwa Rozwoju, przesłać swój projekt na zorganizowanie danej atrakcji i uzyskać pozytywną odpowiedź. Jest to niezbędne do otrzymania patronatu Ministerstwa.

Całość obchodów może mieć formę:

  • oprowadzania po istotnych pomieszczeniach firmy, niedostępnych na co dzień dla osób niezatrudnionych,
  • prezentację maszyn lub rozwiązań operacyjnych, wdrażanych i testowanych w ramach określonego grantu,
  • warsztatów dla osób odwiedzających z częścią pokazową albo typowych zajęć praktycznych w postaci eksperymentów,
  • pikników, czyli imprez outdoor obejmujących ciekawe zajęcia taneczne lub sportowe, konkursy, zabawy dla dzieci, gry miejskie,
  • nieodpłatnego lub zniżkowego korzystania z usług dostępnych w ramach danego projektu, na przykład promocyjnych cen jeżeli prowadzisz restaurację.

Aby skutecznie promować swoją firmę, już teraz możesz pomyśleć o przygotowaniu projektu i złożeniu aplikacji z widokiem na realne korzyści, jeżeli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie.

Za przykładem obchodów 10 lat Polski w UE

Kolejne lata w Unii również przynosiły ciekawe wydarzenia zainicjowane przez poszczególnych organizatorów. Pomysłowość, kreatywność oraz dobrze opracowany plan Dni Otwartych może także Tobie przynieść wymierne korzyści, a uczestnikom proponowanych przez Ciebie aktywności pozwoli zapamiętać Twoją markę jako ciekawą i godną zaufania. Finansowanie całego przedsięwzięcia będzie w Twojej gestii, natomiast odzew w postaci fatycznych korzyści pokaże, czy dana forma jest odpowiednia dla Twojej działalności. Istotne szanse to:

  • promowanie firmy – biorąc udział w prezentowaniem firmy podczas Dni Otwartych otrzymasz wcześniej dodatkowe wsparcie od Ministerstwa rozwoju w postaci materiałów reklamowych, a także informację reklamową w mediach,
  • pozyskanie nowych Klientów – ciekawa forma prezentowania własnej firmy, rozmowy z uczestnikami wydarzenia oraz osobista obecność Twoja i Twoich pracowników zachęcają zainteresowanych do skorzystania z usług firmy/zakupu produktów,
  • pozyskanie partnerów biznesowych – warto na swojej stronie internetowej lub na Facebooku przedstawić organizowane przez siebie Dni Otwarte jako możliwość zapoznania się z ofertą skierowaną również do potencjalnych firm partnerskich.

Prowadzone przez Ciebie wydarzenie lokalne oraz dodatkowa reklama w mediach ogólnopolskich stanowią sprawdzone połączenie w drodze do rozwoju firmy i budowania własnej marki.

Doby plan to połowa sukcesu podczas Dni Otwartych

Wszystkie najważniejsze zapisy dotyczące organizowania Dni Otwartych zawarte są w regulaminie dostępnym na stronie Dni Otwartych Funduszy Europejskich. Należy przestrzegać odgórnych zapisów i dat, aby spełnić wymogi stawiane przez Koordynatora, czyli w tym przypadku przez Ministra Rozwoju. Jeżeli nie ma przeszkód formalnych do wzięcia udziału w akcji, rozważ taką możliwość z myślą o swojej firmie. Możesz zyskać znacznie więcej niż podczas standardowej jednodniowej promocji.

23 lutego 2017|