Tablica billboardowa to podstawowy element billboardu reklamowego. Rzadziej zastępują ją i w mniejszym stopniu kojarzą się z klasycznym billboardem reklamy zawieszane na budynkach, jest ich również mniej i zwykle są mniejsze.

Pierwsza tablica billboardowa o dużych rozmiarach powstała w 1835 roku w Nowym Jorku i miała niecałe pięć metrów długości. W roku 1900 w USA wprowadzono unormowania dla reklamy zewnętrznej i tego typu reklam, a w kolejnych dziesięcioleciach następował ciągły rozwój tej formy promocji.

Aktualnie tablice billboardowe nie są tylko powierzchniami, na których przykleja się wydrukowaną wcześniej treść. Rozwój technologii pozwolił na zastąpienie tej tradycyjnej formy reklamą: świetlną, led, telebimami, a nawet wyświetlaczami hd. Aczkolwiek tradycyjne billboardy mają się dobrze. Ich ilość stale wzrasta i co rusz obserwuje się nową budowę pod ich konstrukcję.

Więcej o billboardach na stronie https://nowoczesnareklama.eu/oferta/reklama/bilbordy-reklamowe/

Podstawy pod tablice billboardowe

Wielkość tablic billboardowych wymaga stabilnej podstawy utrzymującej wielki plakat. Dodatkowo takiej, która nie będzie rzucać się w oczy, gdyż to reklama ma być przede wszystkim widoczna. Niewielkich rozmiarów tablice billboardowe nie sprawiają omawianych kłopotów dlatego też tutaj się je pominie. Natomiast billboardy wielkopowierzchniowe wymagają już specjalnych przygotowań, by były stabilne oraz nikomu nie zagrażały. Wyróżnia się wśród nich:

  • bilboardy ścienne – stanowiące właściwie w całości tablice billboardowe, przypominające właściwie wiszący w mieszkaniu obraz, a nierzadko upiększające otoczenie,
  • billboardy przestawne (przenośne) – tablice billboardowe zazwyczaj umiejscowione są na długich stalowych nogach, których podstawa zalana jest betonowymi, stojącymi formami, te jednak nie są zakopane, co pozwala na przemieszczenie całej konstrukcji billboardu w inne miejsce; nie wymagają pozwolenia na budowę aczkolwiek muszą spełniać normy obciążenia wiatrem,
  • billboardy wbudowane w grunt – czy to miękki czy twardy, tablice billboardowe w tym przypadku umieszczone są na trwałej konstrukcji związanej z gruntem, największe cechuje jedna murowana noga i znacząca wysokość, wymagają pozwolenia na budowę.

Inne rodzaje „podłoża” pod tablice billboardowe

Wyróżnia się również tablice billboardowe ze względu na rodzaje utrzymujących je konstrukcji, i tak są to: billboardy dwunożne, billboardy jednonożne, mocowane na stopie rurowej. Wymienia się również różne billboardy właśnie przez wzgląd na tablice billboardowe, wśród których istnieją tablice: jednostronne, dwustronne H, dwustronne V. Ponadto dzieli się je na zmieniające treść i statyczne, na wysoko i nisko umiejscowione nad ziemią, na oświetlone i klasyczne, podziałów tych jest wiele więcej. Wszystko to wynika stąd, by dać klientowi nieograniczona gamę wyboru tablic i umiejscowienia, które uzna za najodpowiedniejsze.

Polecamy również artykuł „Rama banerowa – solidna oprawa powierzchni reklamowych”