5 cech dobrego serwisu samochodowego

Home/Motoryzacja/Mechanika/5 cech dobrego serwisu samochodowego

Jeżeli odpowiednio podejdziesz do kwestii poszukiwania efektywnego i rzetelnego serwisu samochodowego, to zyskasz pewność, że twój pojazd zawsze otrzyma stosowaną opiekę, a czas poświęcony na naprawę będzie maksymalnie krótki. Czym kierować się podczas podejmowania decyzji? Poznaj 5 najważniejszych cech dobrego warsztatu.

1. Kadra to podstawa

Dobry serwis samochodów to taki, który jest obsługiwany przez profesjonalną kadrę. Mechanicy powinni posiadać odpowiednie wykształcenie oraz wszechstronne doświadczenie. Dzięki temu mogą trafnie i stosunkowo szybko zdiagnozować przyczyny usterki. Aby szybko przeprowadzić naprawę, potrzebna jest odpowiednia wiedza z zakresu budowy podzespołów czy też działania oprogramowania w pojazdach. Im szerszym doświadczeniem dysponuje pracownik, tym sprawniej wykona zlecone mu zadania.

2. Etyka i rzetelność pracy serwisu samochodów

Nieodłącznym elementem związanym z kadrą są normy obsługi klientów. Jeżeli dany serwis samochodów skupia się na potrzebach klientów i rzetelnie wykonuje swoją pracę, to jej efekty będą rzeczywiście zadowalające. Sumienność, udzielanie pełnej informacji na temat stanu pojazdu oraz dokładne wykonywanie zleceń, to wyjątkowo ważne atuty.

3. Jakie wyposażenie posiada serwis samochodów?

Pytanie to jest kluczowe dla podjęcia odpowiedniej decyzji. Jeżeli wybrany elektromechanik posiada odpowiednie oprogramowanie, sprzęt diagnostyczny oraz narzędzia do wykonywania napraw, to masz większą pewność, że podjęte działania przyniosą oczekiwany skutek. Niedobory w zakresie narzędzi mogą prowadzić do niedokładnego wykonania pracy, a czasem nawet do niepotrzebnych uszkodzeń mechanicznych. Bez właściwego oprogramowania określenie przyczyn błędów elektroniki samochodowej może okazać się czasochłonne, a niekiedy nawet niemożliwe.

4. Gwarancja na wykonane usługi

Jeżeli serwis samochodów nie oferuje gwarancji na swoje usługi to znak, że należy omijać go szeroki łukiem. Świadczyć to może o słabej jakości wykonanych prac, jak również o niskim poziomie kultury pracy i obsługi klienta. Często bywa tak, że trafność wykonanych napraw czy modyfikacji można ocenić dopiero po czasie (po przetestowaniu właściwości jezdnych lub sprawdzeniu czy nie powraca komunikat o błędzie w systemie elektronicznym). O wysokiej klasie świadczy też i to, że serwis samochodowy zaoferuje nam gwarancję oraz opiekę posprzedażową.

5. Opinie na wagę złota

Poszukiwać ich można w sieci i na forach. Jednakże najlepszą rekomendacją będą opinie rzeczywistych klientów, którzy regularnie korzystają z usług danego serwisu samochodów. Popytaj wśród znajomych, zaczerpnij opinii sąsiadów – szczególnie jeżeli zależy ci na usługach warsztatu, który znajduje się w okolicy. Zadowoleni klienci, którzy powracają do serwisu z kolejnymi zleceniami, to najlepsza możliwa rekomendacja.

Jak przekonać się, czy dany serwis samochodów oferuje powyższe atuty? Ceniąca się działalność powinna posiadać stronę internetową, na której znajdziesz wszelkie niezbędne informacje. Jeżeli ich brak, zadzwoń i zapytaj. Unikanie odpowiedzi na temat wyposażenia, kwalifikacji, orientacyjnej ceny czy czasu naprawy to niepokojący sygnał, który powinien wzbudzić twoją czujność.

19 stycznia 2017|